در اینجا، ما به سه طریق عقلانی، عرفانی و هنری اشاره میکنیم: طرز استدلالی و عقلانی : در طرز استدلالی که برای تهیه و تنظیم و تبیین پاراگرافهای فقاهتی و جواب به شبههها استعمال میشود، سه نکته وجود دارااست. مسجد الزهرا احمدآباد مشهد نکتهی اولیه: چنانچه پذیرفتیم که مقصود از بهکارگیری روشی استدلالی و فلسفی، یادگرفتن آئین، تنسیق پاراگرافهای فقهی، تبیین آنها و پاسخگویی به شبهها میباشد، نباید با اجرا این طرز در ادامه ایجاد ایمان، ارتقاء تقوی و بشرسازی باشیم؛ به این ترتیب نباید از اینگونه کسی توقع داشت نماز شب بخواند. با این طرز سه مقصود دنبال میشود: ابتدا اینکه شخص مردد، منکر یا این که نامؤمن، مؤمن می گردد. آدرس مسجد الزهرا احمدآباد مشهد دوم اینکه شخص مؤمن ایمانش تقویت میگردد و درنهایت ایمان فرد مؤمن کاهش نمییابد و سست نمیشود.
نکتهی دوم: این نحوه مخاطبان خاص دارااست و عامهی عموم را دربرگیرنده نمی شود. در صورتیکه به تاریخ سخن و فلسفه نگاه کنیم، می بینیم اینسیرتکامل مسائل، مباحث، فکرها و طریقها مخاطبان محصور داشته میباشد و صرفا تودهای از اهل ذوق و سلیقه یا این که نخبگان را مشتمل بر گردیده است. به این ترتیب، متولیان این دستور بایستی از سرایت کردن سوژههای عقلی و فلسفی به سطح همگانی دوری نمایند. رزرو مسجد الزهرا احمدآباد مشهد نکتهی سوم: در جواب عقلی و فلسفی به شبههها، می بایست بهاین نکته اعتنا داشت که شبههها در هر عصرای متفاوتند؛ براین اساس بخشی از کارایی متولی این فرمان می بایست صرف شناسایی شبههها و سؤالها گردد و آنگاه بااستفادهاز منبعهای اصیل فقهی و دلیلهای پایدار عقلی به آن ها جواب دهد. شماره تلفن مسجد الزهرا احمدآباد مشهد شیوه عرفانی: عارفان بهسیرتکاملای به طور کاملً غیر وابسته و متمایز آیین و معارف را یادگرفتن میدهند. این یادگرفتن اَشکال مختلفی دارااست: گاهی غیر رسمی، گاهی عملی، در بعضا مفاد نظری و گاهی هم بهشکل ادیبانه و بسیار مؤثر و بانفوذ بوده میباشد؛ بدینادلهکه عرفان با دل و جان آدمی ارتباطی مهربانانه داراست و آنچه با داخل و قلب آدم صورت گیرد، تأثیرش بیشتر میباشد.
در شیوه عرفانی بایستی به دو نکته اعتنا کرد: در آغاز اینکه امروزه نحلهها و فکرهای غیردینی بسیار متنوعی - مثل عرفان بودا، عرفان چینی، شینتو و عرفان سرخپوستی - ترویج یافته میباشد؛ بدین ترتیب از یک سو، نیاز به عرضهی عرفان ناب اسلامی فزونی یافته میباشد و از سوی دیگر، ورود بهاین مسیر گامگذاشتن بر کنارهی درهای عمیق میباشد و بایستی احتیاط کرد. نکتهی دوم اینکه در عرفان اسلامی، در کنار صحبتهای بلند و نورانی، سخنان کثیف معدود وجود ندارد؛ به این ترتیب می بایست در تشکیل سخنرانیها و نشستهای عرفانی توجه کرد تا عرفان ناب را با پالایش درونی بهدست آورد.
۳. نحوه هنری
شیوه هنری پوستههای مختلفی دارااست و میقدرت برای آن مثالهای متعددی اظهار کرد؛ ازجمله لهجه روایت و کتاب داستان. در قرآن به اینشیوه بسیار اعتنا گردیده است. بیش تر از ۷۰ داستان در قرآن آمده میباشد که ۱۵۰۰ آیه میشود و ۲۷ روایت درخصوص انبیای الهی میباشد.
در عنایت لهجه داستان و کتاب داستان در طریق هنری، میاقتدار بهاین مثالها اشاره نمود:
شاهد نخستین: قرآن کریم ومهربان به ما میگوید که میقدرت مسائل اعتقادی را محسوس کرد و در پوسته مقولههای هنری به مخاطبان عرضه کرد. این صحیح به عبارتی کاری میباشد که امروزه بیگانهها اجرا می دهند. اثرها اشخاصی زیرا سارتر، بکت، کوندرا، اونامونو، کوئیلو و دهها مولفی دیگر شایسته ترین شاهد این مدعاست. برنامه خردسالانهایی نظیر «دوقلوهای افسانهای»، «پینوکیو» و «ایکیوسان» نتیجه ها یک فرهنگ وتمدن میباشد. دوقلوها این فکر را به کاربر القا مینماید که اتحاد دو ناهممحصول و تمرکز آنها توان می آورد که خلاصهی درنگ بوداست، برنامه کودکان پینوکیو زمانای از سیروسلوک و عرفان مسیحیت را علامت میدهد و کارتن ایکیوسان تداعیکنندهی عرفان یوگاست.
مسجد الزهرا احمدآباد مشهد...
برچسب : مسجد الزهرا احمدآباد مشهد , آدرس مسجد الزهرا احمدآباد مشهد , رزرو مسجد الزهرا احمدآباد مشهد , شماره تلفن مسجد الزهرا احمدآباد مشهد , نویسنده : شهریار شاهان alzahramosqueahmedabadmashhad بازدید : 92